Autostole valg til en meget lang dreng :)

15. december 2011

Alder:
5 mdr.

Autostole valg til en meget lang dreng :)

Kære Helen.

Jeg har lige et spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med.

Jeg kan simpelhen ikke finde ud af, hvordan jeg skal få mig en ny autostol til min søn. Han er nu lidt over 5 1/2 måned og er 74,5 cm lang og vejer 8,6 kg. Han er simpelhen vokset ud i begge ender med benene og med overkroppen i den autostol vi har nu, han stikker langt ud over i begge ender, den er ellers i kilo beregnet til 0 - 13 kg, men han er simpelhen ikke til at spænde fast længere og skuldrene sidder helt mast, hvis jeg prøver at komme ham ned i den. Han vrider sig og blir ked af det, så syns ...

Annonce

... han giver tydelig tegn på at den ikke er behagelig for ham at være i længere.

Mit spørgsmål er så, hvad dællen gør jeg så nu. For dem som passer til børn der er 9-18 kg eller 9-36 kg de er alle fremadvendte og beregnet fra alderen 9 mdr som de skriver.

Er han ikke stadig for lille til at sidde fremadvendt?

Jeg har prøvet at være i babysam og forhører mig, men hun kunne simpelhen ikke give mig et ordentlig svar.

Jeg tænker bare jeg kan da ikke være den eneste som har mig en dejlig lang dreng (han var 58 cm ved fødslen ;))

Håber du kan hjælpe mig.
Hilsen M & J :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.